Beagle - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lievehonden - WaarBenJij.nu Beagle - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lievehonden - WaarBenJij.nu

Beagle

Door: Ikku

16 Februari 2005 | Nederland, Amsterdam

Heej

Wat ik zelf ook wel een hele leuke soort hond vind dat is de beagle.

Beschrijving:

De Beagle is een van de kleinste lopende honden. In 1475 wordt in geschriften reeds melding gemaakt van de Beagle. Het ras heeft zeer lang reeds dienst gedaan als jachthond bij de hazejacht te voet. Bij deze jachtsoort had men behoefte aan een lagere en minder snelle hond. De Beagle benadert de Foxhound in miniatuur uitgave. Het zijn aantrekkelijke honden, maar u rekening moet houden met zijn jachtpassie. De socialisatiefase (die reeds begint bij de fokker) is bij dit ras erg belangrijk, zodat een goede band met de baas wordt opgebouwd die het op het veld uiteindelijk moet winnen van zijn jachtpassie, omdat de hond anders zal gaan zwerven.

Gebruik:

Gezelschapshond, jachthond.

Activiteit:

De Beagle heeft veel beweging nodig.

Verschijning:

Algemeen: De Beagle is een stevige en compact gebouwde hond, die zeker niet grof mag zijn. Het lichaam is kort met diepe borst. De rug is recht en sterk. De benen zijn tamelijk kort met zwaar bone. De hals is middelmatig lang met lichte keelhuid.
Kleur: Alle kleuren die voor lopende honden zijn toegestaan. Leverkleur niet toegestaan. Witte staartpunt.
Hoofd en schedel: Vrij lange, middelmatig brede schedel. De snuit is breed met duidelijke stop. De afstand tussen de achterhoofdsknobbel en de neuspunt worden door de stop gelijk verdeeld. Lippen redelijk hangend. Brede neus met goed geopende neusgaten. De ogen zijn bruin of hazelnootkleurig. Oren dun en tamelijk lang, hangend langs het hoofd. Schaargebit.
Staart: Middelmatig lang, wordt rechtop gedragen, maar nooit over de rug. Hoog geplaatst. Goed met haar bedekt, vooral aan de onderzijde.
Voeten: Rond, gesloten en stevig. Korte nagels. Geen hazevoeten.
Beharing: Kort, dicht en grof. Dunner op oren en benen.
Schofthoogte: Reu en Teef: tussen de 33 en de 40 cm.

Aard:

Vriendelijk
Levendig
Aanhankelijk
Dol op kinderen
Intelligent

Ik hoop dat je nu genoeg weet over de beagle! En hieronder komen nog een foto van een beagle.